SELAMAT DATANG......

Thursday 13 December 2012

Latihan Kata Seru 2


Isikan tempat kosong di bawah dengan kata seru yang sesuai :
Aduh         Aduhai         Amboi         wahai           Cis        Wah         Nah         Syabas             Hai       Oh          Eh
1.      ______________, sudah lama kita tidak berjumpa !
2.       ______________, kamu rupa-rupanya yang mengambil pensel aku !
3.      ______________, kamu berjaya mendapat markah yang baik dalam peperiksaan Bahasa Melayu.
4.      ______________, malangnya nasib pemuda yang ditimpa kemalangan di jalan raya itu.
5.       ______________, kawan-kawan, mari kita ke kantin bersama-sama!
6.      ______________, merahnya baju awak !
7.      ______________,  cubalah kek yang saya buat ini !
8.      ______________, rupa-rupanya awak yang mencuri duit aku !
9.      ______________, malangnya mangsa-mangsa di Indonesia yang ditimpa bencana bumi seperti tsunami dan gempa bumi.
10.    _____________, sakitnya gigi aku !
11.    _____________, cantiknya bunga ini !
12.     _____________, berani kamu menggangu adikku !
13.    _____________, ambillah wang ini !
14.     _____________, kamu telah mengambil tempat pertama dalam pertandingan melukis itu !
15.    _____________, peningnya kepala aku ini !
16.    _____________, sakitnya perut aku ini !
17.     _____________, keluarga itu sentiasa ditimpa nasib malang!